Sociální sítě

Motorismus

Rovanperä vyhrál Estonskou rallye. Ve dvaceti přepsal historické tabulky šampionátu


Kalle Rovanperä se v mistrovství světa dočkal prvního triumfu. 20letý tovární jezdec Toyoty vyhrál Estonskou rallye a stal se nejmladším vítězem závodu seriálu.

Druhý skončil se ztrátou 59,9 sekundy Craig Breen v Hyundai a třetí jeho týmový kolega Thierry Neuville. Lídr šampionátu Sébastien Ogier za volantem Toyoty obsadil čtvrté místo.

„Je to zatím velmi náročná sezona a je moc fajn uspět právě tady v Estonsku, které je pro mě téměř domácí soutěží,“ řekl v cíli předloňský mistr světa WRC2 Pro v barvách Škody Motorsport.

Francouz vede se 148 body, o 37 méně má průběžně druhý jeho parťák z Toyoty Elfyn Evans, jenž v Estonsku dojel pátý. Třetí Neuville zaostává za obhájcem titulu už o 52 bodů.

Letošní smůla týmu Hyundai pokračuje. Tentokrát postihla domácí hvězdu Otta Tänaka. Estonec měl v první etapě tři defekty a musel odstoupit. Předloňský mistr světa pokračoval v rámci pravidel superrallye s velkou ztrátou v celkovém pořadí, ale získal pět bodů za triumf v závěrečné power stage.

Cíl v Estonsku neviděl Japonec Takamoto Kacuta. Továrního jezdce Toyoty zastavily zdravotní problémy jeho navigátora. Brit Daniel Barritt skončil po páté rychlostní zkoušce v nemocnici s bolestmi zad a krku a lékaři mu nařídili odpočinek.

Světový šampionát v automobilových soutěžích pokračuje za měsíc Ypres Rallye v Belgii.

Estonská rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:

1. Rovanperä, Halttunen (Fin./Toyota Yaris) 2:39:29,1, 2. Breen, Nagle (Ir./Hyundai i20) -54,4, 3. Neuville, Wydaeghe (Belg./Hyundai i20) -1:12,4, 4. Ogier, Ingrassia (Fr./Toyota Yaris) -1:33,0, 5. Evans, Scott (Brit./Toyota Yaris) -2:07,7, 6. Suninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta) -6:43,1.

Průběžné pořadí MS (po 7 z 12 soutěží): 1. Ogier 148, 2. Evans 111, 3. Neuville 96, 4. Rovanperä 82, 5. Tänak (Est./Hyundai i20) 74, 6. Kacuta (Jap./Toyota Yaris) 66.

Pořadí týmů: 1. Toyota 315, 2. Hyundai 256, 3. M-Sport Ford 125, 4. Hyundai 2C 36.



Zdroj příspěvku

Chci to okomentovat

NAPSAT KOMENTÁŘ

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další příspěvky z rubriky Motorismus