Sociální sítě

Motorismus

Prokop klesl na Dakaru na šesté místo, Loprais zůstává i po druhé etapě pátý


Automobilový jezdec Martin Prokop klesl po druhé etapě Rallye Dakar z třetího na šesté místo. Pilot vozu Ford Raptor dnes zajel dvacátý čas, když za nejrychlejším Sébastienem Loebem z Francie zaostal o 25:42 minuty.

Martin Michek byl mezi motocyklisty jedenáctý a v průběžném pořadí se posunul na 23. místo. V soutěži kamionů zajel pátý čas Aleš Loprais, kterému stejná pozice patří i v celkovém hodnocení.

Automobilům i nadále kraluje Násir Attíja z Kataru, novým lídrem kategorie motocyklů je Brit Sam Sunderland, v čele kamionů je stále Rus Dmitrij Sotnikov.

Prokop v neděli na slavné soutěži zazářil třetím místem, dnes se mu však v rychlé etapě vzhledem k handicapu ve výkonu vozu tolik nedařilo.

„Je dobré, že nemáme žádné problémy. Doufal jsem ale, že tyhle etapy (tady) nebudou. Rozhodně nejsou hezké. Je to jen rychlý přejezd v písku, v kolejích, nic záživného, žádný prostor pro nás. Žádná navigace a výsledek tomu odpovídá,“ řekl Prokop na sociálních sítích. „Doufám, že dostaneme prostor se předvést. Teď je to o tom jen to přejet a vydržet,“ dodal.

Patnáctý etapový triumf na Dakaru si při šestém startu připsal devítinásobný rallyeový mistr světa Loeb, který na 338 km dlouhém měřeném úseku mezi Háilem a Artavíjí porazil druhého Attíju o 3:29 minuty. V průběžném pořadí Loeb zaostává za trojnásobným dakarským šampionem o více než devět minut. Prokop ztrácí na třetího Argentince Lucia Álvareze čtyři minuty.

Michek v neděli ztratil po problémech s navigací více než hodinu a po vydařeném prologu klesl až do páté desítky průběžného pořadí. Dnes se ale jezdci týmu Orion Moto Racing Group dařilo mnohem více, za nejrychlejším Joanem Barredou ze Španělska zaostal o 13:18 minuty a výrazně si polepšil. V čele je nově dnes druhý Sunderland, dosavadní lídr Daniel Sanders z Austrálie ztratil téměř 25 minut a je třetí.

„Jsem zase mezi špičkou. Ukázali jsme, že umíme jezdit rychle. Dneska byla speciálka opravdu tvrdá, hodně písková. Ze začátku se jelo po měkkém písku, bylo to rozbité jako prase,“ řekl Michek, jenž se musel vyrovnat se špatnou startovní pozicí. „Trať byla hodně rozsekaná. Ale potkával jsem kluky, co vyjížděli přede mnou. Jsem šťastný, že jsem se posunul. Dřu a makám, doufám, že se to zúročí,“ prohlásil.

Nejlepším Čechem v kategorii je i nadále Jan Brabec, který byl dnes 24. a průběžně je o čtyři příčky výše. Milan Engel je zatím 31. a druhý v kategorii Original by Motul, vypsané pro jezdce bez asistence.

Kategorii kamionů nadále kraluje tovární tým Kamazu, jehož členové obsadili první čtyři místa. Nejrychlejší byl Andrej Karginov, za kterým pátý Loprais zaostal o 6:51 minuty.

„Dnes to byla další hodně uskákaná etapa, při níž značně trpěla krční páteř a záda. Spousta velbloudí trávy, skoků a děr. V cíli jsem se bavil s van Kasterenem, který mi říkal, že už je se zády na limitu, ale mně tyto pasáže paradoxně vyhovují. Čím těžší, tím lepší,“ liboval si jezdec InstaForex Loprais Teamu.

Martin Macík byl v pondělní sedmý s odstupem více než 15 minut. Hned za ním dojel Argentinec Ignacio Casale v barvách českého týmu Tatra Buggyra Racing, který je průběžně sedmý, hned před Macíkem.

„Dakar pěkně začal. Jede se na krev, každý jak umí. Od začátku se jelo rychle, pak to bylo na dvojkových dunách náročnější. Ale až na pár chybiček jsme si to užili,“ řekl Macík. Posádka kamionu Iveco bojovala s menším výkonem.

„Měli jsme nějakou chybičku na motoru, takže jsme neměli stoprocentní výkon. Ale i to k tomu patří. Ztratili jsme tím tak deset minut, ale důležité je, že jsme v cíli,“ dodal člen týmu Big Shock Racing.

Podle původních plánů měla být druhá etapa na Dakaru maratonská a posádky neměly v bivaku využívat pomoc mechaniků a dalších členů týmů. Kvůli dešti a zaplavenému bivaku ale organizátoři cíl změnili a povolili týmovou pomoc. Kvůli podmínkám na trati etapu zrušili pro závod pravidelnosti Dakar Classic, jehož nedělní výsledky zatím oficiálně nezveřejnili.

Čtyřkolákř Zdeněk Tůma se probojoval do top 10. „Orientoval jsem se podle vyjetých kolejí… Jelo se po dunách a po písku. Tím, jak byl mokrý, tak tam stopa seděla a vydržela dlouho,“ popsal jezdec týmu Barth Racing svoji navigační fintu.



Zdroj příspěvku

Další příspěvky z rubriky Motorismus