Sociální sítě

Motorismus

Komentář: F1 nemusí vymýšlet kulaté čtverce, pro oživení stačí přemotivovaný Brit


Vedení formule 1 stále přemýšlí, jak nalákat další a další fanoušky. Některé nápady, jako třeba závody s otočeným pořadím na startu, byly naštěstí zase rychle shozené ze stolu. Ale jiné novoty se dočkaly nebo dočkají realizace.

V Silverstonu to byl bodovaný sobotní sprint na 17 kol, který určil pořadí na startu vlastní Grand Prix.

Došlo tak k paradoxní situaci, že majitel nejrychlejšího kola z páteční kvalifikace, která vlastně ani kvalifikací nebyla, nebyl na startu Velké ceny na pole position. O jeho držiteli rozhodl závod, který nesměl být zván závodem, byť měl všechny atributy Grand Prix. Byť „osekané“ na 100 km.

Sprint přinesl po prvním zajímavém kole přesně to, čeho se mnozí obávali. Na trati se vytvořil vláček formulí, v němž bylo k vidění jen pár předjetí. Poté, co Max Verstappen po startu přesprintoval Lewise Hamiltona a ujal se vedení, se na čelních pozicích nehnul ani lísteček.

Víkend plný paradoxů pokračoval v neděli. To se jel „ten jediný a pravý“ závod na 52 kol. Jenže po startu to vypadalo, že cíl bude nejdéle za pět kol. Tak dravě si šli od prvních metrů po krku Verstappen s Hamiltonem.

Když se sokové na život a na smrt dostali do super rychlé zatáčky Copse, domácí jezdec v Mercedesu přecenil své síly, z vnitřní stopy si najel příliš doprostřed a tam trefil Red Bull. Výsledkem je nechvalně známá havárie a skandál, který bude mít ještě dlouhou dohru.

Už proto, že trest, který Hamilton dostal, byl v konečném důsledku směšně malý. Desetisekundové manko obhájce titul do konce závodu smazal a v cíli slavil vítězství.

Když se jeho týmový kolega Valtteri Bottas dostal ve VC Francie 2018 do kolize se Sebastianem Vettelem, dostal za ni tehdejší pilot Ferrari pětivteřinový trest a sám Hamilton se tehdy rozčiloval, jak slabě byl Němec potrestán. Vždyť  Bottasovi vlastně zničil celý závod.

Připomeňme, že Fin tehdy dojel sedmý a získal šest bodů. Verstappen v neděli dojel do nemocnice a získal pořádný šok. 23letý Nizozemec může děkovat bohu za skvělé deformační zóny současných formulí. Stát se něco takového před 25 lety, měli bychom v září v Zandvoortu téměř s jistotou Memoriál Maxe Verstappena.

Jak je vidět, zástupci promotéra Liberty Media a Mezinárodní automobilové federace by měli přestat hledat inspiraci v zámoří, kde třeba povinné žluté fáze totálně zničily závodního ducha NASCAR, a soustředit se na podporu férových souboje pilotů F1.

Slůvko „férových“ by si zasloužilo vytučnit, protože jinak se ty horké hlavy na trati pozabíjejí.



Zdroj příspěvku

Chci to okomentovat

NAPSAT KOMENTÁŘ

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další příspěvky z rubriky Motorismus